salama'ki muttama ri blogku sappo'....aja mua tapaja mallolisu

Saturday, November 28, 2009

ADA-ADA PAPASENG (KATA2 NASIHAT)

ADA ADA FAPPASENG

1.Dua kuala sappo, unganna panasae,Sibawa belona kanukue
(Dua kujadikan pagar, bunga nangka, hiasan kuku.)


2.Atutuiwi anngolona atimmu; aja' muamminasaiyangngi ri ja'e padammu rupa tau, nasaba' mattentui iko matti' nareweki ja'na apa' riturungenngi ritu gau' madecennge riati maja'e nade'sa nariturungeng ati madecennge ri gau' maja'e. Naiya tau maja' kaleng atie lettu' rimonri ja'na.
(Jagalah arah hatimu; jangan menghajatkan yang buruk kepada sesamamu manusia, sebab pasti engkau kelak akan menerima akibatnya, karena perbuatan baik terpengaruh oleh perbuatan buruk. Orang yang beritikad buruk akibatnya akan sampai pada keturunannya keburukan itu.)

3. Makkedatopi Arung Bila, eppa tanrana tomadeceng kalawing ati, seuani, passu'i ada napatuju, maduanna, matuoi ada nasitinaja, matellunna duppai ada napasau, maeppa'na, moloi ada napadapi.
(Berkata pula Arung(bangsawan)Bila, ada empat tanda orang baik bawaan hatinya. Pertama,mengucapkan kata yang benar. Kedua, menyebutkan kata yang sewajarnya. Ketiga, menjawab dengan kata yang berwibawa. Keempat, melaksanakan kata dan mencapai sasarannya.)

4.Naiyya riasenge Funggawa,Maccai Na Malempu, Waraniwi Na Magetteng( yang dikatakanemimpin adalah; orang yang Jujur,Berani dan Teguh dalam Pendirian )

5.Naiyya riasennge maradeka, tellumi pannessai:
Seuani, tenrilawai ri olona.
Maduanna, tenriangkai' riada-adanna.
Matellunna, tenri yatteanngi lao ma-niang, lao manorang, lao orai, lao alau,lao ri ase, lao ri awa.
(Yang disebut merdeka (bebas) hanya tiga hal yang menentukannya: pertama, tidak dihalangi kehendaknya; kedua, tidak dilarang mengeluarkan pendapat;ketiga, Tidak dilarang ke Selatan, ke Utara, Ke Barat, ke Timur, ke atas dan ke bawah. Itulah hak-hak kebebasan. )

6.Rusa taro arung, tenrusa taro ade,
Rusa taro ade, tenrusa taro anang,
Rusa taro anang, tenrusa taro tomaega.
(Batal ketetapan raja, tidak batal ketetapan adat, Batal ketetapan adat, tidak batal ketetapan kaum, Batal ketetapan kaum, tidak batal ketetapan orang banyak)

No comments:

Post a Comment